Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane
są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione
obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych
z tą edukacją. Ich dobór wynika między innymi:
? z analizy stanu rozwoju wiedzy o edukacji, w tym rozwoju historycznego
i porównawczego;
? ze składników strukturalnych procesu edukacji oraz zjawisk edukacyjnych;
? ze stanu rozwoju nauk pedagogicznych oraz nauk pokrewnych;
? ze stanu rozwoju metodologii pedagogiki i metodologii badań w naukach
społecznych i humanistycznych;
? z doświadczeń praktycznych autorów referatów oraz z doświadczeń
praktyków edukacyjnych;
? z dotychczasowego dorobku ideowego Tatrzańskich Sympozjów i Seminariów
Naukowych Edukacja Jutra, tworzonego z inspiracji Profesora
Kazimierza Denka.
Wyłonione obszary zostały wstępnie zapełnione przez opracowania zawarte w aktualnych
materiałach XXIII TSN oraz w Zeszytach Naukowych Wyższej Szkoły Humanitas.
Pedagogika i będą mogły być uzupełniane o teksty publikowane w kolejnych latach.
Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie
Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobór wynika między innymi: ? z analizy stanu rozwoju wiedzy o edukacji, w tym rozwoju historycznego…
- Autor: Aleksandra Kamińska;Oleśniewicz Piotr
- Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanitas
- Numer ISBN: 9788365682666
- Data wydania: 2017-07-21
Oceny czytelników
Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.
Dodaj pierwszą recenzję “Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie”