Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw

Wśród licznych kategorii pojęciowych współtworzących współczesną wiedzę w dziedzinie ekonomii i zarządzania niewątpliwie poczesne miejsce zajmują, ściśle związane z sobą, przedsiębiorczość i innowacyjność. W teorii wysoką rangę zapewniły im przede wszystkim publikacje A. Schumpetera i P. Druckera, wskazujące na znaczenie twórczej inwencji wynalazców i przedsiębiorczej…

  • Autor: Zdzisława Dacko-Pikiewicz;Roman Niestrój;&nbspi inni;Marakova Vanda;zwiń
  • Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Numer ISBN: 9788364927102
  • Data wydania: 2017-10-19

Wśród licznych kategorii pojęciowych współtworzących współczesną wiedzę w dziedzinie ekonomii i zarządzania niewątpliwie poczesne miejsce zajmują, ściśle związane z sobą, przedsiębiorczość i innowacyjność. W teorii wysoką rangę zapewniły im przede wszystkim publikacje A. Schumpetera i P. Druckera, wskazujące na znaczenie twórczej inwencji wynalazców i przedsiębiorczej kreatywności menedżerów w poszerzaniu zakresu i doskonaleniu sposobów zaspokajania ludzkich potrzeb, a tym samym stymulowania wzrostu gospodarczego i dobrobytu społeczeństwa. W praktyce gospodarczej innowacje stanowią ważny oręż w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku. Są główną metodą nie tylko podnoszenia jakości oraz racjonalizacji metod i kosztów wytwarzania, lecz także sposobem różnicowania oferty w dążeniu do coraz lepszego zaspokajania potrzeb i oczekiwań konsumentów i użytkowników wyrobów i usług. W tej sytuacji innowacyjność, kreatywność i zdolność do podejmowania ryzyka innowacyjnego stała się ważnym kryterium oceny indywidualnych i zespołowych kompetencji przedsiębiorczych. Przedsiębiorczość i innowacyjność są cechami pożądanymi we wszystkich dziedzinach ludzkiej aktywności, lecz jedynie w biznesie stanowią one warunek niezbędny rozwoju zarówno w skali gospodarki narodowej, jak i każdego poszczególnego przedsiębiorstwa.

SKU: 9788364927102
Kategoria:

Oceny czytelników

Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.

Dodaj pierwszą recenzję “Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *