Autorka przedstawia w sposób porównawczy kulturowo społeczne uwarunkowania profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli. Wskazuje różnice występujące w regulacjach prawnych polityk edukacyjnych Polski, Portugalii, USA i Japonii oraz analizuje sposoby dążenia do własnego profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli pod wpływem określonej kultury. Przedmiotem rozważań są oczekiwania poszczególnych krajów wobec nauczycieli, sposoby wspierania ich w rozwoju, status w polskim, portugalskim, amerykańskim i japońskim systemie edukacji. W kontekście tych uwarunkowań autorka ukazuje podobieństwa i różnice w sposobach rozwijania przez nauczycieli swojej tożsamości zawodowej.
Kulturowe determinanty profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli. Studium porównawcze Europa, USA, Azja
Autorka przedstawia w sposób porównawczy kulturowo społeczne uwarunkowania profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli.Wskazuje różnice występujące w regulacjach prawnych polityk edukacyjnych Polski, Portugalii, USA i Japonii oraz analizuje sposoby dążenia do własnego profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli pod wpływem określonej kultury.Przedmiotem rozważań są oczekiwania poszczególnych krajów wobec nauczycieli, sposoby wspierania ich w rozwoju, status w polskim, portugalskim, amerykańskim i japońskim systemie edukacji.W kontekście tych uwarunkowań autorka ukazuje podobieństwa i różnice w sposobach rozwijania przez nauczycieli swojej tożsamości zawodowej.
- Autor: Agnieszka Muchacka - Cymerman
- Ilość stron: 200
- Wydawnictwo: Petrus
- Numer ISBN: 978-83-7720-602-7
- Data wydania: 2022-12-29
Oceny czytelników
Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.
Dodaj pierwszą recenzję “Kulturowe determinanty profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli. Studium porównawcze Europa, USA, Azja”