Dorastał, nie mając nic, a mimo to jako nastolatek odrzucił leżący na stole kontrakt reklamowy wart 100 milionów dolarów. Będąc świeżo upieczonym absolwentem szkoły średniej, trzymał w szachu trzech gigantów: Nike, Adidasa i Reeboka, pokazując, że jego talent do biznesu jest równie wielki, jak do koszykówki. Imponował swoim podejściem do zawierania umów marketingowych, poza kwestiami finansowymi kierując się często również? sympatią do marki, a sposób, w jaki wypromował słuchawki Beats, był szeroko komentowanym majstersztykiem.
To właśnie dzięki takim ruchom LeBron James dołączył do grona nie tylko najlepszych, ale też najlepiej zarabiających sportowców świata. W tej książce przeczytasz, jak do tego doszło: poznasz kulisy negocjowania lukratywnych umów, szczegóły jego kluczowych decyzji biznesowych i strategię budowania wizerunku. Dowiesz się, jak to możliwe, że pochodzący z ?siedliska przemocy? chłopak stanie się wkrótce miliarderem zaangażowanym w tak wiele różnych branż: począwszy od gum do żucia, przez rowery, aż po przemysł filmowy.
Bo LeBron to dziś coś więcej niż tylko wielki sportowiec. To globalna marka. Prężne przedsiębiorstwo. Po prostu: LeBron S.A.
***
LeBron James jest najważniejszym sportowcem na świecie. Jest też maszyną do zarabiania pieniędzy. W przeciwieństwie jednak do swoich poprzedników stara się zmieniać otaczającą go rzeczywistość angażując się w sprawy społeczne i polityczne. Chce być też wzorem dla kolejnych pokoleń sportowców, aby ci podążali jego drogą
Michał Pacuda, PROBASKET
O tym, że LeBron James jest świetnym sportowcem, wie każdy fan koszykówki. O tym, że jest także fantastycznym biznesmenem i twórcą marki osobistej, dowiecie się z tej książki
Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl
?Nikt nie zna LeBrona lepiej od WIndhorsta, który pisał teksty o późniejszym mistrzu już, gdy ten biegł po parkietach rozgrywek szkół średnich. Jego arcyciekawa publikacja to nie tylko kompendium wiedzy, ale i portret sportowego oligarchy, który od podstaw zbudował prawdziwe imperium biznesowe, przy pomocy najlepszych kumpli z dzieciństwa. To droga niezwykła, prawdziwe amerykańskie story od zera do? miliardera?
Marcin Harasimowicz, dziennikarz
To nie jest książka tylko o koszykarskich walorach jednego z najlepszych koszykarzy w historii koszykówki. To przede wszystkim lektura o budowie sportowego konglomeratu i wspinaczce na szczyt biznesu sportowego. Brian Windhorst skupiając się na postaci LeBrona Jamesa, doskonale przedstawił świat wielkich interesów bezpośrednio powiązanych z najlepszą ligą świata i jej wielkimi gwiazdami.
Michał Górny i Karol Śliwa, Podcast Specjalny Live
Niezwykle inspirująca historia wielkiego gracza zarówno na boisku, jak i w biznesie
Jakub Roskosz, biznesmen i pasjonat basketu
LeBron to marka sama w sobie. To przykład tego, jak odpowiedzialnie budować karierę sportowca i swoją przyszłość poza boiskiem. Każdy, kto planuje związać swoje życie ze sportem, powinien przeczytać tę książkę. Jest ona bowiem lekcją przedsiębiorczości, długofalowego myślenia o życiu swoim i innych. Jest przykładem, jak talent sportowy może posłużyć do czegoś więcej niż atrakcyjny wsad do kosza. Może być narzędziem zmieniającym świat na lepsze.
Łukasz Grass, dziennikarz, autor książek, triathlonista
Dodaj pierwszą recenzję “LeBron S.A. Sportowiec wart miliard dolarów”