Storytelling. Studium o sztuce projektowania angażujących opowieści

Dzisiejszy świat bywa nazywany ?kulturą atencjonalizmu?: wszyscy walczą o uwagę potencjalnych odbiorców. Kluczem do sukcesu jest emocjonująca opowieść. Dlatego wiedza na ten temat nabiera znaczenia. Ideą książki jest wprowadzenie w obręb literaturoznawstwa storytellingu, który rozumiem jako wiedzę operacyjną koncentrującą się na sposobach angażowania uwagi odbiorców…

  • Autor: Michał Larek
  • Ilość stron: 284
  • Wydawnictwo: Poznańskie Studia Polonistyczne
  • Numer ISBN: 9788365666666
  • Data wydania: 2020-07-01

Dzisiejszy świat bywa nazywany ?kulturą atencjonalizmu?: wszyscy walczą o uwagę potencjalnych odbiorców. Kluczem do sukcesu jest emocjonująca opowieść. Dlatego wiedza na ten temat nabiera znaczenia.
Ideą książki jest wprowadzenie w obręb literaturoznawstwa storytellingu, który rozumiem jako wiedzę operacyjną koncentrującą się na sposobach angażowania uwagi odbiorców za pomocą narracji. Wychodzę z założenia, że snucie opowieści to projektowanie doświadczeń publiczności. Storytelling jest więc odmianą designu.
Chciałbym, aby literaturoznawstwo, mocno za­kotwiczone w rzeczywistości społecznej, stało się dziedziną atrakcyjną na rynku pracy. Nie widzę powodów, dla których literaturoznawcy nie mieliby oferować swojej unikatowej wiedzy światu zewnętrznemu, jednocześnie ją monetyzując.
To rzecz naukowa, ale i praktycy znajdą w niej dużo wskazówek.
Moją główną inspiracją był Edgar Allan Poe, nie tylko geniusz literatury popularnej, ale też teoretyk, który antycypował hollywoodzką filozofię opowieści.

Oceny czytelników

Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.

Dodaj pierwszą recenzję “Storytelling. Studium o sztuce projektowania angażujących opowieści”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *