Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednymz fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju. Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych. Jak zatem znależć równowagę pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, jakim jest rozwój i konkurencyjność fi rmy; jak zorganizować rodzinę, aby uniknąć konfl iktów międzypokoleniowych?
Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami ?familijnymi? różnych branż i różnej wielkości.Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do: lepszego zrozumienia istoty i celów biznesu rodzinnego, wyjaśnienia problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności, uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania, przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę.
Firmy rodzinne
Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednymz fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju.Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych.Jak zatem znależć równowagę pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, jakim jest rozwój i konkurencyjność fi rmy; jak zorganizować rodzinę, aby uniknąć konfl iktów międzypokoleniowych?
Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami ?familijnymi? różnych branż i różnej wielkości.Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do: lepszego zrozumienia istoty i celów biznesu rodzinnego, wyjaśnienia problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności, uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania, przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę.
- Autor: Łukasz Sułkowski, Andrzej Marjański
- Ilość stron: 216
- Wydawnictwo: Poltext
- Numer ISBN: 978-83-7561-185-4
- Data wydania: 2011-10-18
Oceny czytelników
Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.
Dodaj pierwszą recenzję “Firmy rodzinne”