Podejmując problematykę rozwijania zdolności i kompetencji muzycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym autorka wpisuje się w powszechny nurt badań nad edukacją muzyczną. Obecnie nauka dostarcza wielu argumentów, że dla edukacji większości dzieci muzyka może być równie ważna, jak czytanie i pisanie, a rola, jaką odgrywa edukacja artystyczna w zwiększaniu kompetencji młodych w XXI wieku, w tym ich świadomości kulturalnej i kreatywności, jest powszechnie doceniania w Europie. W tak rozumiany kontekst wpisują się właśnie badania autorki. a potrzeba gruntownego i dogłębnego zrozumienia uczenia się muzyki oraz poszukiwanie sposobów optymalizujących ten proces, skłoniło autorkę do szczególnego uwzględnienia oddziaływań edukacyjnych, opartych na założeniach teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kontekście ich wpływu na kształtowanie się zdolności i kompetencji muzycznych uczniów.
Zdolności i kompetencje muzyczne uczniów w młodszym wieku szkolnym
Podejmując problematykę rozwijania zdolności i kompetencji muzycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym autorka wpisuje się w powszechny nurt badań nad edukacją muzyczną. Obecnie nauka dostarcza wielu argumentów, że dla edukacji większości dzieci muzyka może być równie ważna, jak czytanie i pisanie, a rola, jaką odgrywa…
- Autor: Beata Bonna
- Ilość stron: 750
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- Numer ISBN: 9788380180314
- Data wydania: 2016-03-15
Oceny czytelników
Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.
Dodaj pierwszą recenzję “Zdolności i kompetencje muzyczne uczniów w młodszym wieku szkolnym”