Rozmowy o rynku książki 15

To już piętnasty rocznik naszych ?Rozmów o rynku książki?. Publikacja po raz pierwszy ukazała się w 2002 roku, po dwóch latach ukazywania się dwutygodnika ?Biblioteka Analiz?, gdzie rozmowy te pierwotnie są drukowane. Od tego pierwszego tomu obraz sceny wydawniczej zmienił się całkowicie, zniknęło wiele podmiotów…

  • Autor: Piotr Dobrołęcki;Janusz Gołębiewski;&nbspi inni;Paweł Waszczyk;zwiń
  • Wydawnictwo: Biblioteka Analiz
  • Numer ISBN: 9788363879617
  • Data wydania: 2016-03-18

To już piętnasty rocznik naszych ?Rozmów o rynku książki?. Publikacja po raz pierwszy ukazała się w 2002 roku, po dwóch latach ukazywania się dwutygodnika ?Biblioteka Analiz?, gdzie rozmowy te pierwotnie są drukowane. Od tego pierwszego tomu obraz sceny wydawniczej zmienił się całkowicie, zniknęło wiele podmiotów ? zwłaszcza księgarskich ? skończył się czas hegemonii wydawców podręczników, digitalizacja stała się codziennością, podobnie jak e-handel. Po tych piętnastu latach branża wydawnicza jest bardziej doświadczona, ale jednocześnie biedniejsza. To są bardzo trudne czasy dla książki i ton pesymizmu, a nawet pewnej rezygnacji, często pojawia się w rozmowach zawartych w tym tomie. Tradycyjnie drukujemy wywiady z: wydawcami, księgarzami, papiernikami, drukarzami, a także osobami kierującymi ważnymi instytucjami kultury. Nigdy nie ingerujemy w tekst autoryzowanych rozmów, nie ma tu żadnych skrótów ani zmian, choć czas zweryfikował część zapowiedzi i prognoz. Wywiady, które otwierają każdy numer ?Biblioteki Analiz?, z jednej strony zawsze poruszają tematy ?gorące?, a więc aktualne wydarzenia na rynku, z drugiej ? dotyczą problemów uniwersalnych. Nawet po wielu miesiącach warto wrócić do ocen rynku stawianych przez fachowców. Tematy poruszane w rozmowach wyrażają niepokój o przyszłość dystrybucji książki i miejsce książki w cyfrowym świecie, mowa o zagrożeniach związanych ze zmianami w prawie autorskim, kondycji czytelnictwa, zmieniających się preferencji i nawyków czytelniczych, promocji książki. Powracającym tematem są przeceny książek, stanowiące główny mechanizm promocji i zachęty klienta, stosowany powszechnie przez wszystkie duże sieci księgarskie. W sprzedaży cały czas dostępne są poprzednie edycje ? całość to już ponad 380 wywiadów, ponad 4000 stron tekstu. Lektura głosów z poprzednich lat, przyjrzenie się dominującym tematom ? daje dobry obraz przekształceń w branży wydawniczo- -księgarskiej.

SKU: 9788363879617
Kategoria:

Oceny czytelników

Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.

Dodaj pierwszą recenzję “Rozmowy o rynku książki 15”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *