Spis treści:
Wstęp
1. Początki współczesnego komiksu
2. Komiks, komiks historyczny ? w poszukiwaniu definicji
2.1. Czym jest, a czym nie jest współczesny komiks?
2.2. Opowieść graficzna
2.3. Komiks historyczny
3. Komiks a dydaktyka historii
3.2. Rysunek jako ważny nośnik informacji
3.3. Dydaktyczny potencjał komiksów
3.3.2. Dydaktyczne atuty komiksu
3.3.3. Komiks jako element obudowy dydaktycznej polskich podręczników historii
3.3.4. Możliwości zastosowań komiksów historycznych w procesie nauczania/uczenia się
3.3.5. Komiks jako źródło historyczne
3.3.6. Komiks na lekcji historii
3.3.7. Komiks w rozwoju własnym ucznia
3.3.8. Jak stworzyć komiks i fotokast/foniks historyczny stosując technologie informacyjne?
3.4. Zagrożenia i trudności związane z zastosowaniem komiksów w edukacji historycznej
Zakończenie
Aneks
Spis ilustracji
Konspekt lekcji Pierwsze cywilizacje
Konspekt lekcji Wojna ogarnia świat
Konspekt lekcji Demokratyczne Ateny
Konspekt lekcji powtórzeniowej Dynastia Jagiellonów
Konspekt lekcji Początki demokracji szlacheckiej
Konspekt lekcji Powstanie warszawskie
Konspekt lekcji Ostatnie lata PRL
Konspekt lekcji Rzeź wołyńska ? gdy sąsiad staje się wrogiem
Scenariusz zajęć edukacyjnych z historii i informatyki realizowanych metodą projektu
Lista wydanych w Polsce komiksów, których fabuły odwołują się do historii
Bibliografia
Przypisy
Dodaj pierwszą recenzję “Dydaktyczny potencjał komiksu historycznego”