Tematyka mobbingu jako jednego z wymiarów patologii organizacji spotyka się
z dużym zainteresowaniem teoretyków i praktyków. Dostosowanie polskiego prawa
pracy do standardów unijnych znacznie przyspieszyło zmiany w tym obszarze w naszym kraju. Popularyzacja wiedzy na temat rozmiarów zjawisk i podejmowanie działań im przeciwdziałających przyczynia się do coraz bardziej otwartej dyskusji integrującej środowiska prawników, socjologów, teoretyków i praktyków zarządzania. Nadal jednak świadomość niewłaściwych zachowań jest w społeczeństwie bardzo niska. Kryzys, brak bezpieczeństwa pracy i niestabilna sytuacja rynkowa sprawiają, że pracownicy w obawie o utratę pracy godzą się na akceptowanie presji przełożonych. Mobbing jest zjawiskiem występującym często, choć nie w pełni uświadomionym. Kiedy zachowanie przełożonego można uznać za mobbing? Jakie mogą być roszczenia mobbowanego pracownika? Co należy do obowiązków pracodawcy w stosunku do poszkodowanego? Na te i inne pytanie odpowiadają autorki.
Mobbing w firmie
Tematyka mobbingu jako jednego z wymiarów patologii organizacji spotyka się z dużym zainteresowaniem teoretyków i praktyków. Dostosowanie polskiego prawa pracy do standardów unijnych znacznie przyspieszyło zmiany w tym obszarze w naszym kraju. Popularyzacja wiedzy na temat rozmiarów zjawisk i podejmowanie działań im przeciwdziałających przyczynia się…
- Autor: Michniak Justyna;Dagmara Lewicka; i inni;Marzena Staszkiewicz;Agnieszka Zielińska;zwiń
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Numer ISBN: 9788301184049
- Data wydania: 2016-09-07
Oceny czytelników
Ta publikacja nie ma jeszcze ocen.
Dodaj pierwszą recenzję “Mobbing w firmie”