Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie

6,0/10 (3 głosów)

Autor: praca zbiorowa pod redakcją Joanny Berendt

Wydawca: One Press

Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej

Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania.W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz.W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt ― zarówno ze sobą, jak i z innymi.W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win.

W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania:

Co jest dla mnie i dla innych ważne?

Co jest sednem sprawy?

Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych?

Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3
Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej

Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt ― zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win.

W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania:

Co jest dla mnie i dla innych ważne?

Co jest sednem sprawy?

Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych?

Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji.

Dodatkowe informacje

Zarządzanie
1 stycznia 2025
368
Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie
978-83-289-2257-0
pl
Miękka
1

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.