Szkoła uczenia się uczniów. Edukacja XXI wieku

Szkoła uczenia się uczniów. Edukacja XXI wieku

8,0/10 (1 głosów)

Autor: Jarosław Kordziński

Wydawca: Wolters Kluwer

Dzisiejszy świat stawia przed szkołą, nauczycielami oraz edukacją wiele wyzwań, spowodowanych dynamicznymi procesami społecznymi, przepływem informacji, postępem naukowym i technologicznym.Publikacja wskazuje korzyści płynące z globalizacji, w tym zwiększoną mobilność i możliwość kontaktu z osobami zamieszkującymi różne części świata, co rozszerza horyzonty poznawcze i uwrażliwia na różnice kulturowe.

Autor odpowiada na pytanie, po co jest szkoła oraz czego i jak powinna uczyć w XXI wieku.Wskazuje na elementy nauki progresywnej oraz organizację procesu uczenia się uwzględniającą poszukiwanie oraz popełnianie błędów, naukę z doświadczeniem zabawy, czy też rozwijanie kompetencji przyszłości, w tym rozbudzanie kreatywności, naukę samodzielności, poszerzanie horyzontów poznawczych.Porusza również takie zagadnienia jak prawa dziecka i ucznia, egzaminy oraz ocenianie.
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

Dzisiejszy świat stawia przed szkołą, nauczycielami oraz edukacją wiele wyzwań, spowodowanych dynamicznymi procesami społecznymi, przepływem informacji, postępem naukowym i technologicznym. Publikacja wskazuje korzyści płynące z globalizacji, w tym zwiększoną mobilność i możliwość kontaktu z osobami zamieszkującymi różne części świata, co rozszerza horyzonty poznawcze i uwrażliwia na różnice kulturowe.

Autor odpowiada na pytanie, po co jest szkoła oraz czego i jak powinna uczyć w XXI wieku. Wskazuje na elementy nauki progresywnej oraz organizację procesu uczenia się uwzględniającą poszukiwanie oraz popełnianie błędów, naukę z doświadczeniem zabawy, czy też rozwijanie kompetencji przyszłości, w tym rozbudzanie kreatywności, naukę samodzielności, poszerzanie horyzontów poznawczych. Porusza również takie zagadnienia jak prawa dziecka i ucznia, egzaminy oraz ocenianie.
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych. Powinna także zainteresować pracowników administracji rządowej i samorządowej, którzy w ramach swoich decyzji mogą przyczynić się do inicjowania oraz utrwalania rozwiązań sprzyjających budowaniu edukacji skupionej na wzmacnianiu rozwoju dzieci.

Dodatkowe informacje

Prawo
1 stycznia 2025
None
978-83-8390-729-1

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.