Prawa i obowiązki abonentów usług telekomunikacyjnych
Autor: Andrzej Krasuski
Wydawca: Wolters Kluwer
W publikacji przedstawiono prawa i obowiązki abonentów, zarówno firm, jak i osób fizycznych, dotyczące zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych. Szczegółowo omówiono m.in.:- status prawny abonenta oraz pozostałych stron umowy;- uprawnienia dostawcy usług telekomunikacyjnych do weryfikacji danych klienta;- prawne mechanizmy w zakresie gwarantowania odbiorcom publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych parametrów jakościowych świadczenia tych usług oraz sposób mierzenia tych parametrów;- tajemnicę telekomunikacyjną.
W publikacji przedstawiono prawa i obowiązki abonentów, zarówno firm, jak i osób fizycznych, dotyczące zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.
Szczegółowo omówiono m.in.:
- status prawny abonenta oraz pozostałych stron umowy;
- uprawnienia dostawcy usług telekomunikacyjnych do weryfikacji danych klienta;
- prawne mechanizmy w zakresie gwarantowania odbiorcom publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych parametrów jakościowych świadczenia tych usług oraz sposób mierzenia tych parametrów;
- tajemnicę telekomunikacyjną.
Autor uwzględnił zmiany do ustawy – Prawo telekomunikacyjne wprowadzone tzw. tarczą 3.0 – na ich podstawie od 21 grudnia 2020 r. abonent jest uprawniony do zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu z zachowaniem ciągłości świadczenia usługi dostępu do tej sieci.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.