Nic, to znaczy wszystko. Interpretacje niemieckiego dada

Nic, to znaczy wszystko. Interpretacje niemieckiego dada

Autor: Przemysław Strożek

Wydawca: Instytut Sztuki PAN

Praca Nic, to znaczy wszystko nie przynosi nowej narracji historycznej o dadaizmie, nie ma ambicji monograficznych zarówno w sferze biografii omawianych artystów, jak i ich dzieła, ale przynosi świetne rozpoznanie terytorium przez studiowanie wybranych przypadków.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

Praca Nic, to znaczy wszystko nie przynosi nowej narracji historycznej o dadaizmie, nie ma ambicji monograficznych zarówno w sferze biografii omawianych artystów, jak i ich dzieła, ale przynosi świetne rozpoznanie terytorium przez studiowanie wybranych przypadków. Całość zaś powinien złożyć sobie z tego czytelnik. W ten sposób Przemysław Strożek jako autor staje się równocześnie kuratorem skomponowanej przez siebie wystawy dzieł niemieckich dadaistów - tylko siedmiu, ale reprezentatywnych dla całego ruchu.
z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Wojciecha Dudzika

Książka Przemysława Strożka, która pojawia się w Polsce w stulecie ruchu dadaistycznego, nie jest z pewnością zwyczajową monografią naukową, która deskryptywne, po kolei, chronologicznie podejmuje pracę nad swoim przedmiotem badań. Deklarację autora ze wstępu odczytuję tak, że - zwłaszcza w okolicznościach solennych i rocznicowych jak stulecie dadaistycznej formacji - powinniśmy zachować odrobinę dystansu wobec nieomal nieogarnionej biblioteki opracowań na temat wszelkich aspektów międzynarodowego ruchu dadaistycznego. ( ... ) pozycja Przemysława Stróżka nie przejdzie bez echa na rynku wydawniczym. Przypomnienie taktycznych gier z tradycją artystów dada wydaje się obecnie bardzo na czasie - nie tylko z racji setnego jubileuszu narodzin tego ruchu.

z recenzji wydawniczej dr. hab. Tomasza Majewskiego - Nic, to znaczy wszystko nie przynosi nowej narracji historycznej o dadaizmie, nie ma ambicji monograficznych zarówno w sferze biografii omawianych artystów, jak i ich dzieła, ale przynosi świetne rozpoznanie terytorium przez studiowanie wybranych przypadków. Całość zaś powinien złożyć sobie z tego czytelnik. W ten sposób Przemysław Strożek jako autor staje się równocześnie kuratorem skomponowanej przez siebie wystawy dzieł niemieckich dadaistów - tylko siedmiu, ale reprezentatywnych dla całego ruchu.
z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Wojciecha Dudzika

Dodatkowe informacje

Sztuka
1 stycznia 2016
180
Nic, to znaczy wszystko. Interpretacje niemieckiego dada
9788365630063

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.