Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

Autor: Mariusz Gołąb

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, ?gęste? opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako ?całościowe zjawisko społeczne? w rozumieniu M.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, ?gęste? opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako ?całościowe zjawisko społeczne? w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej ? pozostając w kręgu tej metaforyki ? swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.

Dodatkowe informacje

1 stycznia 2016
336
kultura , moda , modelka
Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze
9788380881556

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.