Laboratorium w szufladzie. Optyka
Autor: Zasław Adamaszek
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Książka jest kontynuacją serii ?Laboratorium w szufladzie? poruszającej tematy z szeroko rozumianych nauk przyrodniczych. Cechy szczególne książki to: - unikalność w skali krajowej; aktualnie nie ma na rynku polskim żadnej książki o optyce napisanej w konwencji ?zrób to sam? - spójność koncepcyjna z wydanymi już pozycjami z serii ?Laboratorium w szufladzie? - połączenie praktyki ze starannie dobraną, nieprzeciążającą dawką informacji teoretycznych - zachęcenie czytelnika nie tylko do samodzielnej budowy przyrządów od podstaw, ale także remontu i waloryzacji przyrządów fabrycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które są przydatne w szkole na lekcjach biologii, fizyki, astronomii - bardzo bogata szata ilustracyjna - każdy opis jest oparty na samodzielnie stworzonych przez autora konstrukcjach, sprawdzony w praktyce i uzupełniony informacjami o możliwościach modyfikacji - częściowe uzgodnienie treści z wymaganiami Podstawy Programowej dla gimnazjów i liceów tak, by przynajmniej niektóre z rozdziałów mogły stanowić materiał uzupełniający dla nauczycieli lub inspirację do planowania doświadczeń lekcyjnych.
Książka jest kontynuacją serii ?Laboratorium w szufladzie? poruszającej tematy z szeroko rozumianych nauk przyrodniczych. Cechy szczególne książki to: - unikalność w skali krajowej; aktualnie nie ma na rynku polskim żadnej książki o optyce napisanej w konwencji ?zrób to sam? - spójność koncepcyjna z wydanymi już pozycjami z serii ?Laboratorium w szufladzie? - połączenie praktyki ze starannie dobraną, nieprzeciążającą dawką informacji teoretycznych - zachęcenie czytelnika nie tylko do samodzielnej budowy przyrządów od podstaw, ale także remontu i waloryzacji przyrządów fabrycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które są przydatne w szkole na lekcjach biologii, fizyki, astronomii - bardzo bogata szata ilustracyjna - każdy opis jest oparty na samodzielnie stworzonych przez autora konstrukcjach, sprawdzony w praktyce i uzupełniony informacjami o możliwościach modyfikacji - częściowe uzgodnienie treści z wymaganiami Podstawy Programowej dla gimnazjów i liceów tak, by przynajmniej niektóre z rozdziałów mogły stanowić materiał uzupełniający dla nauczycieli lub inspirację do planowania doświadczeń lekcyjnych.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.