Kim pan jest, mistrzu? Toruński czworobok pedagogiczny
Autor: Ditta Barbara Baczała
Wydawca: Impuls
Wiosną 2014 roku zwróciłam się z prośbą o udzielenie wywiadów do czterech toruńskich profesorów: Zbigniewa Kwiecińskiego, Ryszarda Borowicza, Andrzeja Wojciechowskiego i Aleksandra Nalaskowskiego. Operując językiem metodologii badań pedagogicznych, należy stwierdzić, że dobór próby był celowy.
Wiosną 2014 roku zwróciłam się z prośbą o udzielenie wywiadów do czterech toruńskich profesorów: Zbigniewa Kwiecińskiego, Ryszarda Borowicza, Andrzeja Wojciechowskiego i Aleksandra Nalaskowskiego.
Operując językiem metodologii badań pedagogicznych, należy stwierdzić, że dobór próby był celowy.
Earl Babbie uważa, że [?] badacze empiryczni są często szczególnie zainteresowani badaniem przypadków odbiegających od normy ? takich, które nie pasują do ściśle określonych wzorców postaw czy zachowań ? aby lepiej zrozumieć te bardziej regularne wzorce. [?] Dobór przypadków odbiegających od normy też jest przykładem próby celowej.
Moim zdaniem wybrani przeze mnie bohaterowie spełniają ten warunek. Profesorowie ?nie pasują do ściśle określonych wzorców postaw czy zachowań?. Wychodzą poza poprawnościowy akademicki banał, ponieważ nie chcą zmieniać tylko uczelnianych statystyk, ale chcą zmieniać ludzi. Mnie w każdym razie zmienili. Jestem pewna, że gdyby zostali premierami, ministrami, celebrytami, i kim tam jeszcze można?, nadal byłabym z nich dumna.
Prawdopodobnie wy też.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.