Zdolności i kompetencje muzyczne uczniów w młodszym wieku szkolnym
Autor: Beata Bonna
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Podejmując problematykę rozwijania zdolności i kompetencji muzycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym autorka wpisuje się w powszechny nurt badań nad edukacją muzyczną. Obecnie nauka dostarcza wielu argumentów, że dla edukacji większości dzieci muzyka może być równie ważna, jak czytanie i pisanie, a rola, jaką odgrywa edukacja artystyczna w zwiększaniu kompetencji młodych w XXI wieku, w tym ich świadomości kulturalnej i kreatywności, jest powszechnie doceniania w Europie.
Podejmując problematykę rozwijania zdolności i kompetencji muzycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym autorka wpisuje się w powszechny nurt badań nad edukacją muzyczną. Obecnie nauka dostarcza wielu argumentów, że dla edukacji większości dzieci muzyka może być równie ważna, jak czytanie i pisanie, a rola, jaką odgrywa edukacja artystyczna w zwiększaniu kompetencji młodych w XXI wieku, w tym ich świadomości kulturalnej i kreatywności, jest powszechnie doceniania w Europie. W tak rozumiany kontekst wpisują się właśnie badania autorki. a potrzeba gruntownego i dogłębnego zrozumienia uczenia się muzyki oraz poszukiwanie sposobów optymalizujących ten proces, skłoniło autorkę do szczególnego uwzględnienia oddziaływań edukacyjnych, opartych na założeniach teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kontekście ich wpływu na kształtowanie się zdolności i kompetencji muzycznych uczniów.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.