Wtórny rynek książki w Polsce. Instytucje, asortyment, uczestnicy

Wtórny rynek książki w Polsce. Instytucje, asortyment, uczestnicy

Autor: Grzegorz Nieć

Wydawca: Księgarnia Akademicka

?Autor deklaruje, że jego praca ma charakter bibliologiczny. Z mego punktu widzenia szczęśliwie się stało, że nie jest w swej deklaracji do końca konsekwentny, że w jego opisie wtórny rynek książki nie stanowi wyizolowanego układu ?instytucji książki?, którego funkcjonowanie determinowane jest głównie charakterem wewnętrznych relacji między nimi.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

?Autor deklaruje, że jego praca ma charakter bibliologiczny. Z mego punktu widzenia
szczęśliwie się stało, że nie jest w swej deklaracji do końca konsekwentny, że
w jego opisie wtórny rynek książki nie stanowi wyizolowanego układu ?instytucji
książki?, którego funkcjonowanie determinowane jest głównie charakterem
wewnętrznych relacji między nimi. Przeciwnie ? w zaprezentowanym ujęciu rynek
ów nie ma wręcz ściśle wytyczonych granic i nie chodzi tylko o to, że przenika się on
z rynkiem pierwotnym (księgarskim), ale przede wszystkim o to, że jest terenem
działań aktywnych podmiotów zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych
(występujących często w podwójnej roli: sprzedających i kupujących),
które realizują na nim rozmaite cele, także te należące do innych obszarów
rzeczywistości społecznej niż tylko, ściśle bibliologicznie pojmowana, kultura
książki?

(dr hab. Janusz Kostecki)

?Mamy tu do czynienia z przewodnikiem po współczesnym wtórnym rynku książki
w Polsce. Jeszcze nigdzie nie spotkałem się z tak systematycznie opracowaną
koncepcją tego zagadnienia, obejmującą dzieje i ich konteksty, ludzi i instytucje,
wreszcie substancję ? sposoby jej pozyskiwania, formy sprzedaży i rozpowszechniania.
Autor, opisując szeroko i starannie całokształt zjawiska, nie poprzestaje
jednak na czysto technicznym jego aspekcie, lecz traktuje je jako zjawisko
kulturowe, głęboko osadzone w rzeczywistości. Jest ponadto świadom zróżnicowanej
oraz niestałej natury i jakości asortymentu postrzeganego nie tylko jako zbiór
pozycji bibliograficznych?
(prof. PhDr. Jiří Trávníček, M.A.)

Dodatkowe informacje

1 stycznia 2016
417
Wtórny rynek książki w Polsce. Instytucje, asortyment, uczestnicy
9788376386638

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.