Współczesne problemy zarządzania  dylematy i propozycje rozwiązań

Współczesne problemy zarządzania dylematy i propozycje rozwiązań

Autor: Fimińska-Banaszyk Roma

Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie

Powodzenie w biznesie, które jest udziałem zarówno firm, jak i ich menedżerów, wynika z oddziaływania wielu czynników. Warunki hiper konkurencji, stan permanentnego kryzysu i wszechobecność wirtualnych narzędzi komunikacji istotnie modyfikują warunki funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

Powodzenie w biznesie, które jest
udziałem zarówno firm, jak i ich menedżerów, wynika z oddziaływania wielu czynników. Warunki hiper konkurencji, stan permanentnego kryzysu i wszechobecność wirtualnych narzędzi komunikacji istotnie modyfikują warunki funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Gotowość do zmian, determinacja w doskonaleniu kompetencji menedżerskich i podnoszenie efektywności zarządzanych firm to trzy istotne obszary problemowe, z których wyłaniają się liczne dylematy warte wnikliwej dyskusji. Dylematy te są osnute wokół klasycznych zagadnień menedżerskich,
takich jak finanse, marketing i operacje. Ich integracja w połączeniu z procesami formułowania i wdrażania strategii to jedne z najważniejszych determinant
efektywności firmy. Z wyzwaniami konfrontowani są ludzie współpracujący ze
sobą w zespołach, którym przewodzą liderzy. W monografii podjęto naukową dyskusję w trzech obszarach, eksponując występujące dylematy i formułując propozycje rozwiązań. Zaprezentowano
najnowsze koncepcje, metody i narzędzia, których wdrażanie przekłada się na
wzrost efektywności w zarządzaniu. Pierwszy obszar dotyczy zewnętrznego
kontekstu funkcjonowania przedsiębiorstwa, którego istotne atrybuty to zróżnicowanie, różnorodność i permanentny kryzys. Obszar drugi to kluczowe funkcje przedsiębiorstw
a podlegające redefinicji będącej rezultatem zmienionych oczekiwań klientów i zmienionej formuły współpracy podmiotów gospodarczych. Proces budowania strategii konkurencyjnych i programów strategicznych w warunkach dużej zmienności rynków to trzeci obszar
prowadzenia
naukowej debaty. Wskazanym obszarom odpowiadają trzy części monografii.

Dodatkowe informacje

Inne
16 września 2016
0
Współczesne problemy zarządzania dylematy i propozycje rozwiązań
9788388335969

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.