Test refleksji nad myśleniem. Pordęcznik
Autorzy: Marta Białecka-Pikul , Małgorzata Stępień-Nycz , Marta Szpak
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Podręcznik przedstawia budowę i własności psychometryczne pierwszego polskiego testu do oceny u dzieci w wieku od 4 do 6 lat poziomu zdolności do rozumienia zachowań ludzi jako kierowanych przez stany umysłowe, określanej w literaturze jako ?teoria umysłu? (theory of mind), ?czytanie w umyśle? (mindreading) lub ?mentalizowanie? (mentalizing).
Podręcznik przedstawia budowę i własności psychometryczne pierwszego polskiego testu do oceny u dzieci w wieku od 4 do 6 lat poziomu zdolności do rozumienia zachowań ludzi jako kierowanych przez stany umysłowe, określanej w literaturze jako ?teoria umysłu? (theory of mind), ?czytanie w umyśle? (mindreading) lub ?mentalizowanie? (mentalizing). Konstrukcja testu oparta jest na założeniach koncepcji rozwoju zdolności dzieci do refleksji nad myśleniem autorstwa Marty Białeckiej-Pikul (2012). Należy z zadowoleniem odnotować zarówno sam fakt powstania Testu Refleksji nad Myśleniem, jak i publikację podręcznika do niego, gdyż ze względu na brak podobnego narzędzia, posiadającego standaryzację oraz wstępne normy, wypełnia on lukę w obszarze badań nad teorią umysłu u polskojęzycznych dzieci. Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do badaczy rozwoju społeczno-poznawczego dzieci, ale również do diagnostów, którzy zainteresowani są oceną tego aspektu rozwoju.
Z recenzji dr. hab. Adama Putko, prof. UAM
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.