Wydawnictwo Naukowe KATEDRA

Wydawnictwo Naukowe KATEDRA


Książki wydawcy Wydawnictwo Naukowe KATEDRA

Łukasz Kaszkowiak

Społeczny świat polskiego fandomu fantastycznego

Pomimo wzrostu społecznego znaczenia fanostwa i organizacji fanowskich, dotychczasowe opracowania nie podejmują problemu poprawnego zdefiniowania podstawowych pojęć i wpisania analizowanych …

Tomasz Michał Korczyński

Kiedy dom zaczyna płonąć

Kiedy dom zaczyna płonąć. Swój, obcy, wróg w Trzeciej Rzeszy ? perspektywa konstruktywistycznej socjologii wiedzy ?Autor z perspektywy konstruktywistycznej ? …

Agnieszka Domańska

Góralski etnodizajn, czyli sztuka ludowa Podhala jako źródło inspiracji we współczesnym wzornictwie

Jako podstawę do rozważań na temat etnodizajnu mogłam wybrać twórczość ludową dowolnego regionu etnograficznego Polski. Jednak wziąwszy pod uwagę, że …

Wojciech Cynarski

Sztuki walki i sporty walki

Książka ta stanowi omówienie poszczególnych wymiarów i aspektów szeroko rozumianych sztuk walki ? od utylitarnych (samoobrona, samoleczenie) poprzez metodykę nauczania …

Szymon Nożyński, Magdalena Parus-Jankowska

Miejsca muzyki. Perspektywa interdyscyplinarna

Książka, którą przedstawiamy czytelnikom, jest próbą interdyscyplinarnego spojrzenia na muzykę i miejsca, w których jest obecna. [...] Publikacja ta to …

Karolina Dudek

Koniec ery calvadosu

Koniec ery calvadosu to książka o polskich biurach, będąca w miarę kompletnym kompendium wiedzy na temat problemów z przestrzenią, dostępnych …

Marcin Welenc

Coming out. Studia nad homoseksualną męskością

Coming out stanowi istotną pozycję zarówno ze względu na wartość merytoryczną, jak i społeczną. W Polsce problematyka homoseksualizmu wydaje się …

Krzysztof Arcimowicz, Karolina Bittner, Barbara Giza, Beata Gontarz, Alicja Kisielewska, Andrzej Kisielewski, Monika Kostaszuk-Romanowska, Ewa Kępa, Artur Majer, Kazimierz Piotrowski, Bernadeta Stano

PRL-owskie re-sentymenty

Zebrane w tym tomie studia układają się w dwa nurty. Pierwszy odnosi się do zjawisk będących świadectwami życia kulturalnego w …

Mateusz Brzeźniak

Budowanie świadomości marki w klubie sportowym

"To nie tylko podręcznik brandingu, a więc działania na polu marketingu. To także spojrzenie na kulturę kibicowską i funkcje, jakie …

Praca Zbiorowa

Zagrożenia ze strony mediów

Publikacja dofinansowana z funduszy Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. ?Książka porusza problemy aktualne i ważne społecznie. Jest głosem w dyskusji …

Anna Majer

Dyskurs dyscyplinowania męskiego ciała w wybranych tekstach kultury popularnej

?Niniejsza książka podejmuje bardzo ważny problem naukowy w perspektywie prób diagnozowania i zrozumienia społecznych (re)konstrukcji płci kulturowej w (po)nowoczesnym społeczeństwie. …

Łukasz Iwasiński

Socjologiczne dyskursy o konsumpcji

Za największy walor Socjologicznych dyskursów o konsumpcji uważam zaproponowanie przez autora własnej krytycznej teorii konsumpcji. Oczywiście autor korzysta z bogatej …