Nauczanie łamigłówkowe
Autorzy: Matthew Michalewicz , Zbigniew Michalewicz
Wydawca: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
Większość z nas nigdy nie uczy się tego, jak myśleć o rozwiązywaniu problemów. Przez całą swoją edukację koncentrujemy się na konkretnych pytaniach umieszczanych na końcu podręcznika i, nie myśląc zbyt wiele, stosujemy materiał z każdego rozdziału do rozwiązania kilku zadań umieszczonych na końcu rozdziału.
Większość z nas nigdy nie uczy się tego, jak myśleć o rozwiązywaniu problemów.
Przez całą swoją edukację koncentrujemy się na konkretnych pytaniach umieszczanych na końcu podręcznika i, nie myśląc zbyt wiele, stosujemy materiał z każdego rozdziału do rozwiązania kilku zadań umieszczonych na końcu rozdziału. Nie jest niczym zaskakującym, że przy takim podejściu do ?rozwiązywania problemów? jesteśmy słabo przygotowani do formułowania i rozwiązywania problemów rzeczywistych.
Kiedy w końcu wchodzimy w prawdziwe życie, odkrywamy nagle, że do rzeczywistych problemów nie dostarcza się instrukcji ani podręczników?
Prezentowane w tej książce podejście zwane nauczaniem łamigłówkowym wypełnia tę lukę, ucząc nas jak opisywać i rozwiązywać różnego rodzaju problemy. Autorzy przedstawiają i rozwiązują wiele świetnych zagadek, wskazując jednocześnie jak w sposób strukturalny i usystematyzowany rozwiązywać coś co ze swej natury wcale strukturalne i usystematyzowane nie jest.
Dzięki temu prowadzą nas ścieżką wiodącą do nabywania umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów, zwiększając jednocześnie tak potrzebną w dzisiejszym świecie matematyczną świadomość. Nauczanie łamigłówkowe opiera się na wcześniejszych ideach Gregory?ego Pólyi i Martina Gardnera (oraz wielu innych) i wprowadza elementy matematyki, nauki i krytycznego myślenia.
Po dalsze informacje autorzy zapraszają na swoją stronę internetową www.PuzzleBasedLearning.edu.au.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.