Gospodarka doświadczeń koncepcja, która powstała w Stanach Zjednoczonych pod koniec XX wieku powoli wkracza także do Polski. Przedstawia ona nowy sposób patrzenia na nowoczesnego konsumenta oraz ofertę rynkową przedsiębiorstw. Współczesny człowiek, funkcjonujący w świecie przepełnionym różnorodnymi informacjami, coraz częściej podejmuje decyzje zakupowe bazując na emocjach, a nie racjonalnych przesłankach. Oferowanie konsumentowi niezapomnianych doświadczeń powiązanych z produktem czy usługą jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się i stworzenie trwałej relacji z marką.
Niniejsza książka stanowi istotny wkład do zrozumienia warunków i perspektyw rozwoju gospodarki doświadczeń w Polsce. Bazując na wynikach szeroko zakrojonych badań ilościowych i jakościowych, Autorki starają się udzielić odpowiedzi na pytanie, czy polscy konsumenci są gotowi do udziału w gospodarce doświadczeń oraz na ile koncepcja ta możliwa jest do zastosowania w Internecie. Lektura prezentowanej publikacji może stanowić inspirację zarówno dla badaczy zajmujących się tą tematyką, jak i dla przedsiębiorców oraz menedżerów, pragnących zaoferować swoim klientom niezapomniane doświadczenia.
Recenzowana książka stanowi pierwszą kompleksową, zawierającą zarówno rozważania teoretyczne i badania empiryczne, pozycję literaturową na rynku polskim, wpisaną w nurt teoretyczny gospodarka doświadczeń () Wyznacza kierunki dalszych badań naukowych w obszarze gospodarki i marketingu doświadczeń.
Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Karasiewicza
Książka stanowi oryginalne, dojrzałe studium nad sposobami kształtowania doświadczeń polskiego konsumenta. Czyta się ją z dużym zainteresowaniem, zawiera liczne, interesujące wyniki badan naukowych jak również ustalenia natury teoretycznej. Oceniana książka w moim przekonaniu stanowi jedno z nielicznych na krajowym rynku wydawniczym a jednocześnie wartościowe opracowanie z tego zakresu.
Z recenzji dr. hab. Edyty Rudawskiej, prof. US
dr Agnieszka Kacprzak, dr Katarzyna Dziewanowska, dr Monika Skorek wykładają na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, są związane z Katedrą Marketingu oraz Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania.
Dodaj pierwszą recenzję “Gospodarka doświadczeń”